P E R S O N A L I N F O R M A T I O N E N



Ron Richards  [1963 bis 1979]
Produzent der Hollies


Ron Richards war der langjährige Produzent der Hollies. Er unterschrieb ihren ersten Aufnahmevertrag.

Ron Richards über die Entdeckung der Hollies:
"Ich arbeitete mit George Martin zusammen, der alle früheren HIts der Beatles  produzierte. Die Beatles wurden im Cavern Club in Liverpool entdeckt und es war auch dort, wo ich das erste Mal die Hollies sah. Ein Freund sagte mir, daß sie was ganz Besonderes wären. Es war Mittagszeit und es schien, als wäre die ganze Welt unterwegs, um sie zu sehen. Die Wände des Clubs wurden mit Wasser besprüht.  Man konnte sich nur mühsam vorwärts bewegen. Es war verrückt. Sie sangen sich ihre Herzen aus dem Leib und Graham was really lamming into his acoustic guitar. Am Ende der Vorstellung zeigte er mir seine Gitarre . Sie hatte keine Saiten mehr! Aber niemand bemerkte es, denn es war ein riesen Lärm."
(Record & Radio Mirror - July 20, 1974)

Ron's Sohn Randy schrieb den Song There's Always Goodbye auf der LP Write On .

Was sagen die Hollies über Ron?
Bobby Elliott: "In seiner Glanzzeit gab es niemanden, der Ron als Produzent das Wasser reichten konnte."
Allan Clarke: "Ron war großartig. Er hörte uns immer zu. Er ließ uns unseren Kopf durchsetzen, behielt aber trotzdem die Zügel in der Hand. He taught us a hell of a lot."



+++ Ron Richards starb am Freitag den 30. April 2009 +++



 

From Bobby Elliott

In The Hollies formative years, Ron was the father figure who we all respected and admired. He was The Hollies headmaster, the guy who we could go to for advice on just about anything.

In his early life, his first job was that of a song plugger for a music publisher in London’s Pan Alley and the first song that he worked on was ‘Jambalaya’.

Later he joined EMI and worked with George Martin. Ron produced the hit version of The Beatles ‘Love Me Do’ controversially using session drummer Andy White instead of Ringo.

He first saw The Hollies perform in Liverpool’s Cavern club and after an audition at Abbey Road studios, the band were signed to the Parlophone label.

Ron would decide what would be the latest Hollies single release throughout the 1960’s and 70’s. He brought in a young Elton John to play piano on various Hollies tracks including ‘He Ain’t Heavy’, and employed great orchestral arrangers - John Scott and Chris Gunning to augment some of our grander productions.

We always knew when a track was in the can. Ron would always use the phrase  – “Come and have a listen” and we’d  eagerly fly up the steps to the control room to do just that.  Then it was round to the Abbey Tavern for a nightcap.

Bobby