P E R S O N A L I N F O R M A T I O N E N
Ron Richards war der langjährige
Produzent der Hollies. Er unterschrieb ihren ersten Aufnahmevertrag.
Ron Richards über die
Entdeckung der Hollies:
"Ich arbeitete mit George Martin
zusammen, der alle früheren HIts der Beatles produzierte.
Die Beatles wurden im Cavern Club in Liverpool entdeckt und es war auch
dort, wo ich das erste Mal die Hollies sah. Ein Freund sagte mir,
daß sie was ganz Besonderes wären. Es war Mittagszeit und es
schien, als wäre die ganze Welt unterwegs, um sie zu sehen. Die
Wände des Clubs wurden mit Wasser besprüht. Man konnte
sich nur mühsam vorwärts bewegen. Es war verrückt. Sie
sangen sich ihre Herzen aus dem Leib und Graham was really lamming into
his acoustic guitar. Am Ende der Vorstellung zeigte er mir seine
Gitarre
. Sie hatte keine Saiten mehr! Aber niemand bemerkte es, denn es war
ein
riesen Lärm."
(Record & Radio Mirror - July 20, 1974)
Ron's Sohn Randy schrieb den Song There's Always Goodbye auf der LP Write On .
Was sagen die Hollies über Ron?
Bobby Elliott: "In seiner
Glanzzeit gab es niemanden, der Ron als Produzent das Wasser reichten
konnte."
Allan Clarke: "Ron war
großartig. Er hörte uns immer zu. Er ließ uns unseren
Kopf durchsetzen, behielt aber trotzdem die Zügel in der Hand. He
taught us a hell of a lot."
+++ Ron Richards starb am Freitag den
30. April 2009 +++
From
Bobby Elliott
In The Hollies formative years, Ron was the father figure who we all
respected and admired. He was The Hollies headmaster, the guy who we
could go to for advice on just about anything.
In his early life, his first job was that of a song plugger for a music
publisher in London’s Pan Alley and the first song that he worked on
was ‘Jambalaya’.
Later he joined EMI and worked with George Martin. Ron produced the hit
version of The Beatles ‘Love Me Do’ controversially using session
drummer Andy White instead of Ringo.
He first saw The Hollies perform in Liverpool’s Cavern club and after
an audition at Abbey Road studios, the band were signed to the
Parlophone label.
Ron would decide what would be the latest Hollies single release
throughout the 1960’s and 70’s. He brought in a young Elton John to
play piano on various Hollies tracks including ‘He Ain’t Heavy’, and
employed great orchestral arrangers - John Scott and Chris Gunning to
augment some of our grander productions.
We always knew when a track was in the can. Ron would always use the
phrase – “Come and have a listen” and we’d eagerly fly up
the steps to the control room to do just that. Then it was round
to the Abbey Tavern for a nightcap.
Bobby